اول از همه برایت آرزو می كنم كه عاشق شوی،و اگر هستی، كسی هم به تو عشق بورزد، واگر اینگونه نیست، تنهاییت كوتاه باشد،و پس از تنهاییت، نفرت از كسی نیابی. آرزومندم كه اینگونه پیش نیاید .......اما اگر پیش آمد، بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی کنی. برایت همچنان آرزودارم دوستانی داشته باشی،از جمله دوستان بد وناپایدار.....برخی نادوست و برخی دوستدار...... كه دست كم یكی در میانشان بی تردید مورد اعتمادت باشد و چون زندگی بدین گونه است ، برایت آرزو مندم كه دشمن نیز داشته باشی... نه كم و نه زیاد ..... درست به اندازه ، تاگاهی باورهایت را مورد پرسش قراردهند، كه دست كم یكی از آنها اعتراضش به حق باشد....تا که زیاده به خود غره نشوی. و نیز آرزو مندم مفید فایده باشی، نه خیلی غیر ضروری..... تادر لحظات سخت، وقتی دیگر چیزی باقی نمانده است، همین مفید بودن كافی باشد تاتورا سرپا نگاه دارد. همچنین برایت آرزومندم صبور باشی، نه باکسانی که اشتباهات کوچک می کنند .... چون این كار ساده ای است، بلكه باكسانی که اشتباهات بزرگ وجبران ناپذیر می كنند .. و باكاربرد درست صبوریت برای دیگران نمونه شوی. وامیدوارم اگر جوان هستی، خیلی به تعجیل، رسیده نشوی.... اگر رسیده ای ، به جوان نمائی اصرار نورزی، واگر پیری، تسلیم ناامیدی نشوی .... چرا كه هر سنی خوشی وناخوشی خودش را دارد ولازم است بگذاریم درماجریان یابد. امیدوارم به پرنده ای دانه بدهی و به آوازیک سهره گوش كنی، وقتی كه آوای سحرگاهیش را سرمی دهد .... چراکه به این طریق، احساس زیبایی خواهی یافت....به رایگان... . امیدوارم كه دانه ای هم بر خاك بفشانی.....هر چند خرد بوده باشد....وبا روییدنش همراه شوی، تادریابی چقدر زندگی در یك درخت وجود دارد. به علاوه امیدوارم پول داشته باشی، زیرادرعمل به آن نیازمندی .. .. و سالی یكبار پولت راجلوی رویت بگذاری و بگویی: "این مال من است "، فقط برای اینكه روشن كنی كدامتان ارباب دیگری است! و در پایان، آرزومندم همسر خوبی داشته باشی ...كه اگر فردا خسته باشید، یا پس فردا شادمان،باز هم از عشق حرف برانید تا از نو بیا غازید..... اگر همه اینها كه گفتم برایت فراهم شد، دیگر چیزی ندارم برایت آرزو كنم....