خدا آدمای مغرورو دوست نداره!
غرور !
چه نام آشنايي!
اين روزها هر كسي ازش دم مي زنه! راستي واقعا مغرور بودن خوبه يا نه؟!
من فكر مي كنم بعضي وقت ها غرور لازمه البته در حد متعادلش، براي اين كه هر كسي تن به هر خفتي نده! بعضي وقت ها غرور لازمه تا آدما بفهمن به خاطر اين دنيا ، آخرتشونو ندن. شأن خودشونو به خاطر هر چيز كوچكي پايين نيارن .
اما هميشه هم غرور خوب نيست. بعضي آدما فكر مي كنن به خاطر غرورشون مي تونن پا روي شخصيت هر كسي بذارن!
تا به يك جايي مي رسن مي تونن هر رفتاري كه بخوان با بقيه داشته باشن! بعضي هاشون هم ديگه خيلي لطف كنن فقط جواب سلامتو مي دن! بعدشم كلي منت كه ....
مي خوام بپرسم از شما ، از همه ي آدما ، غرور خوبه يا بده؟!![]()
میگن خدا افرادی رو که غرورشونو میشکونه خیلی دوست داره ، چون غرور و تکبر بارز ترین ویژگی شیطانه ، و خدا نمیخواد مخلوقش این خصلت رو از شیطان بگیره. اگه یه جایی ، یه زمانی ، غرورت شکست ، غصه نخور ، شاید به ظاهر فکر کنی زمین خوردی ، اما در اصل خدا دستتو گرفته و از روي زمین بلندت کرده. هر عملی ، هر حرفی ، هر حرکتی یه پشت صحنه ای داره که بقیه ازش بی خبرن ، مثلا ممکنه هدف من از این صحبت ها فقط مطرح کردن خودم و یا جلب توجه باشه ، ولی اینو کسی نمیدونه ، اتفاقات و داستان هایی هم که تو زندگی ما از طرف خدا میوفته عین همین موضوعه. بعضی وقتا خدا خوشی های مارو ازمون میگیره تا خوب شیم ، آخه میدونی که؟ ما اومدیم اینجا که خوب باشیم ، نه خوش !
خدا آدماي مغرورو دوست نداره! مگه نه؟! مي خوام بپرسم از تو ، تويي كه مغروري،
وقتی که
غرور کسی رو له می کنی، وقتی که کاخ آرزوهای کسی رو
ویرون می کنی، وقتی که شمع امید کسی رو خاموش می کنی، وقتی که
بنده ای رو نادیده می گیری ، وقتی که
حتی گوشت رو می بندی تا صدای خرد شدن غرورش رو نشنوی، وقتی که خدا رو می بینی و
بنده خدا رو نادیده می گیری ، می خوام بدونم ،دستهات رو بسوی کدوم آسمون دراز می کنی تا برای خوشبختی خودت
دعا کنی؟.
بسوی کدوم قبله نماز می گزاری ?!!!
![]()